MINE BLOG-ANBEFALINGER

Efter en periode hvor jeg stort set kun har læst den samme håndfuld blogs, er jeg begyndt at opsøge nye og særligt udenlandske blogs, for at få lidt inspiration og ikke mindst underholdning. Der er jo et hav af blogs efterhånden og i alle mulige genrer, og derfor er det også ekstra dejligt når man så endelig finder én, som på den ene eller anden måde er så interessant, at man bliver så opslugt, at man scroller sig igennem den til ens øjne nærmest er firkantede, eller der simpelthen ikke er flere indlæg tilbage.

Jeg nyder at starte mine morgener med at læse et par blogs over en varm kop kaffe, og på det seneste har jeg haft nogle favoritter, som jeg har besøgt igen og igen. Så hvis du trænger til lidt tidsfordriv på denne søndag morgen, så kan jeg anbefale dig at tage et kig på nedenstående blogs. Jeg har inddelt dem i 3 kategorier; mad, mode og indretning, og jeg håber at du vil finde lige så meget glæde og inspiration i disse blogs som jeg har. :)

Mad

The year in food
En af årsagerne til at jeg er blevet begejstret for denne blog er de smukke billeder, og det skinner tydeligt igennem at kvinden bag bloggen er fotograf. Jeg kan ikke lade være med at blive inspireret når jeg f.eks. ser farverige billeder af citrusfrugter i alle mulige størrelser og farver, og jeg får straks lyst til at gå i køkkenet og lave friskpresset juice, lemonade, saltede citroner, grillede citroner osv. osv. Derudover er den fyldt med lækre opskrifter, og særligt på amerikanske godter. Så er du til smukke billeder og inspirerende opskrifter, så kig forbi “The year in food”.

Honey and jam
Denne blog har også en masse lækre billeder, og stilen er ret rustik, hvilket også kommer til udtryk i opskrifterne. Der laves bl.a. grillet græskarsuppe med salvie og ”Cider caramel apple pie”, og det er hovedsageligt en madblog (med en masse kageopskrifter), men den indeholder også billeder af de små hyggestunder i hverdagen. Det er bare en af de blogs man bliver glad af at scrolle sig igennem, og den appellerer til alle os der f.eks. hygger sig med at se River Cottage. :) Mobilversionen yder dog ikke bloggen retfærdighed, så jeg anbefaler at se den “rigtige” pc version.

Mode

Atlantic – pacific
Denne blog er jeg først stødt på for nyligt, men det er lang tid siden at jeg sidst har set en modeblogger der var så inspirerende. Kvinden bag bloggen er bestemt ikke den snakkesalige type, for bloggen består kun af billeder og links til hvor tøjet er fra. Men det fungerer, og selvom stilen til tider kan være lidt over the top, så giver hun mig lyst til at være en smule mere feminin og modig i mit tøjvalg.

Indretning

Ikea hackers
Dette er måske mere en hjemmeside end en blog, og selvom der kan være langt mellem snapsene, så byder IKEA hackers på sjove og til tider inspirerende løsninger, som alle tager udgangspunkt i en vare fra IKEA, som får et nyt udtryk. Det er ret sjovt at se, hvordan de f.eks. kan lave en humoristisk knagerække, eller en billig Verner Panton kopi-lampe af to skåle. Så hvis du er fan af IKEA, så tjek siden ud. Måske kan du blive inspireret til at ændre på en af de IKEA ting du har stående derhjemme.

Bloesem

En fin boligblog med et meget rent og enkelt udtryk, og fyldt med skønne billeder af fantastiske hjem. Den har desuden også flere DIY (Do It Yourself) guides, hvilket jeg rigtig godt kan lide, selvom jeg sjældent får taget mig sammen til at udføre dem. :)

Rigtig god søndag, og god bloglæsning. :) Dette er forresten mit indlæg nr. 300, hvilket jeg synes er ret vildt! Til maj har jeg haft bloggen i et år, og det har været en sand fornøjelse at dele mine opskrifter, glimt fra min hverdag og løse tanker med jer! Så tusinde tak til alle jer der læser med!! :)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.