TRAVLHED OG TAPAS

Nøj hvor bliver der ikke sagt meget fra min side for tiden. Eller ihvertfald ikke her på bloggen desværre. Det er dog ikke lysten til at blogge der mangler, men derimod den evige fjende; tiden. Jeg har tidligere nævnt at jeg er i gang med at skrive speciale, og det skal afleveres om en måneds tid. Selvom jeg holder tidsplanen, så ved jeg også at de kommende uger bliver hårde, for man skal aldrig undervurdere 80 siders rettearbejde. Pyha, får helt stress bare ved tanken… Men jeg har lovet mig selv at aftenerne (indtil videre) skal være specialefri, så der hygger vi os og slapper af, og aftensmaden bliver også stadigvæk prioriteret.

I morgen hiver jeg et par timer ud af kalenderen og smutter ind til Torvehallerne, for at handle lidt ind. Vi får nemlig nogle venner på besøg, som vi har bestilt en masse rødvin sammen med, og den rødvin skal jo både smages, og skylles ned med noget god mad.

Planen er at lave en omgang tapas, og indtil videre regner jeg med at servere:

  • Spanske skinker og pølser
  • Oliven og fyldte peberfrugter
  • Tapenader/pesto
  • Brød fra Lagkagehuset og dertil en god olivenolie og flagesalt
  • Saltmandler (hjemmelavede)
  • Dadler svøbt i bacon
  • Lakseruller med dildcreme
  • Salat med blåbær, friske figner, sugarsnaps og pærer
  • Ovnbagte kartoffelfritter
  • Spanske oste

Jeg var så heldig at finde granatæbler til 5 kr. pr. stk. i Rema 1000, så til dessert laver jeg Nigellas granatæbleis, som jeg tidligere har lavet med succes. Den tager kun 10 min. at røre sammen, og derefter kan den passe sig selv – uden ismaskine! Jeg regner med at anrette den lyserøde is i nogle høje cocktailglas, drysse nogle friske granatæblekerner ud over, og pynte den med glaskaramel.

Glæder mig allerede til det bliver fredag aften, hvor den bare skal have fuld skrue på hygge og sjov!

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

