EFTERÅRSFORNEMMELSER

Er det bare mig, eller er efteråret langsomt begyndt at snige sig ind på os? Jeg har pludselig lyst til spicy græskarsuppe, stearinlys om aftenen og varme strikketrøjer. Jeg nyder også at tage et tykt tæppe og en kop te med ud på altanen, hvor jeg nu kan læse nyheder på iPad’en uden at solen kommer i vejen, og hvor jeg bedre kan koncentrere mig når varmen ikke driller. Det er faktisk slet ikke så dumt at bo i et land med skiftende årstider (spørg mig i januar, og svaret er nok et andet).

Forleden fik jeg lyst til en æblekage med syrlige æbler vendt i rørsukker og kanel, og derefter overhældt med en sød og blød dej. Serveret lun og dampende med en kold klat vaniljerørt cremefraiche. Så sådan en lavede jeg, og den var skøn!

20130812_173056Opskriften fandt jeg inde hos Lone Landmand, som laver nogle af de herligste opskrifter i Blogland. Ikke af den slags uden smør og sukker, men den slags som man bliver glad af. Og det er nu engang den bedste slags opskrifter. :) Jeg ændrede ikke noget på den, så derfor ser jeg ikke nogen grund til at gentage den herinde. Men du finder den her.

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

3 svar til EFTERÅRSFORNEMMELSER

  1. A + K = ♥ siger:

    Suppe, stearinlys og varm kakao <3 Når vi nu ikke kan beholde sommeren forevigt, glæder jeg mig især til de tre efterårsklassikere (:

    – Anne

    • Det er altså også tre gode ting, som du nævner Anne! :) Nogle gange kan jeg godt være slem til at brokke mig over at sommeren snart er slut, men der er så mange gode ting ved efteråret, som man ikke må glemme. Nogle ekstra ting som jeg sætter pris på ved efteråret er biografture (det gider man bare ikke rigtig om sommeren), drikke chailatte imens man sætter æselører ved de fine ting i H&M’s efterårskatalog ;), og tage på grøntmarkeder og købe alle de lækre danske grøntsager og æbler, som der kommer frem i denne tid. Det er nu slet ikke så tosset med det efterår dér når det nu skal være. :)
      Mvh. Helle

      • A + K = ♥ siger:

        Du har helt ret, både bio, sæsongrønt og magasin/boglæsning et hit – jeg skal også i biffen næste fredag og indvie årstiden med en god pose bland selv i de bløde sæder, i aften står den på lækker suppe med sæsongrønt og jeg har været på bogudsalg efter en stak bøger, til når regnen rusker udenfor. Jeg er klar til efterår, kan du tro :D

        – Anne

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

