SHOPPING OG FØDSELSDAGSFORBEREDELSER

Sikke dog et spøjst vejr vi har for tiden. Det ene øjeblik skinner solen og det næste pisser det ned. Og det mærkeligste af det hele er, at jeg faktisk synes at det er ret hyggeligt når vejret overrasker én. Det er en af grundene til at jeg holder så meget af august, for man får hele pakken; solskin, regn, torden og tropenætter. En anden grund til at jeg er vild med august er, at min fødselsdag ligger i denne måned, og nu er der kun 2 dage til at jeg fylder år! :) Lige nu dufter min lejlighed faktisk af lagkagebunde, som netop er kommet ud af ovnen. På lørdag skal de nemlig bruges til en lækker jordbær/hyldeblomst-lagkage, mums.

I søndags tog vi ud i Fields for at handle lidt ind til dagen, og benytte os af nogle gode tilbud, og her er hvad vi kom hjem med. (Et billede af toiletbørsten og billedhylden må i undvære, men det er sikkert også okay!). :)

shopping.jpg

Imerco havde fx Iittala kivi lysestager til 50 kr. og lige i de farver jeg gerne ville have, så der røg fire styks med hjem. I Søstrene Grene fik jeg købt lidt flag og lys til lagkagen, og så havde de nogle pakker med 3 filt-kuglepenne for 6 kr., og eftersom jeg foretrækker at skrive med dem, så var det jo lidt af et kup. Desuden havde de nogle fine sugerør, som jeg regner med at bruge i en omgang kakaomælk med vaniljeis på lørdag, hvor jeg har inviteret gæster – det bliver en ren børnefødselsdag! :)

Efter at vi havde været i Fields, gik vi over til Ismageriet, som flere steder er blevet udråbt som en af Københavns bedste isbarer – det udsagn vil jeg godt støtte op om! De har alle mulige lækre smagskombinationer (karamelis med jordnød, hvid chokoladeis med lakrids og citron, nutellais med kiks, espressois med honning) og selvfølgelig alle de almindelige varianter. Desuden er kuglerne meget store, og to kugler i et bæger var mere end rigeligt til mig, hvilket jeg faktisk ikke havde regnet med. Så Ismageriet kan anbefales! :)

Nu vil jeg tilbage til hverdagens pligter, og glæde mig lidt til på fredag. Iiiih, det er altså ikke blevet nemmere med årene at vente på at det bliver ens fødselsdag.

Dette indlæg blev udgivet i Bolig, Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

2 svar til SHOPPING OG FØDSELSDAGSFORBEREDELSER

  1. IMERCO siger:

    Hej Helle
    Flotte Iittala-stager, det var et godt køb. Vi glæder os til at se dig igen. :)

    Venlig hilsen
    IMERCO

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

