NYT KØKKENGREJ

Ja selvforkælelsen vil åbenbart ingen ende tage. I dag tog Henrik og jeg ind til byen, fordi vi havde kigget lidt på nettet efter en lavasten, og sådan én havde de hos Kunst & Køkkentøj. Da vi kom derind blev det lige pludselig meget svært at begrænse sig, for den butik er et rent slaraffenland for enhver der elsker at lave mad. Så vi kom hjem med lidt mere end en lavasten…

kunst.jpgUdover lavastenen som skal bruges til pizza- og brødbagning, så købte vi en slæde til mandolinjernet så vi ikke får fingrene revet af. Derudover købte vi en tærteform med løs bund, hvilket længe har stået på min ønskeseddel. I den ligger en tyndskræller, en hulske og en bordskraber i exoglas. Det smarte ved det materiale er, at dejen ikke sætter sig fast på den, så den glæder jeg mig til at bruge, når jeg skal hakke boller ud eller hakke gulerødderne ind i en omgang gulerodsbrud.

Men ak hvor er det en fantastisk butik, og jeg nyder at personalet er så dygtige til at vejlede og give gode råd. Kogebogsafdelingen er også rigtig fin, og den har mange bøger som man ikke finder i fx Bog og Idé. Især bøgerne “Little Paris Kitchen” med Rachel Koo, What Katie Ate (formentlig udgivet af bloggeren af samme navn) og bogen Pizza Pilgrims så meget indbydende ud. Deres skærebrædder er også rigtig lækre, men dog ikke så æstetisk flotte, men måske ryger der alligevel et par af de sorte med næste gang vi lægger vejen forbi – de kan nemlig gå i opvaskemaskinen i modsætning til dem jeg har i træ. :)

Dette indlæg blev udgivet i Ønsketing, Bolig. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

