SØSTERTUR TIL GENTOFTE LOPPEMARKED

I søndags tog min søster og jeg på loppemarked i Gentofte, som jeg havde læst om i Børsen, skulle byde på mange gode ting. Og det gjorde det også. :) I modsætning til mange andre loppemarkeder, så er det ikke stædige, semiprofessionelle kræmmere der står der, men derimod helt almindelige kvinder fra området, der sælger ud af deres nips og tøj. Det betyder også at priserne er meget rimelige, og det er tydeligt at kvinderne synes at det er sjovt at handle lidt, men de gider heller ikke at slæbe deres ting med hjem igen, så de bliver ret hurtigt afsat. Derudover er der også enkelte boder, som drives af nogle der har en butik, som gerne vil af med tøj, sko, smykker og tasker fra tidligere kollektioner.

Nå, men her er det jeg kom hjem med.

loppe.jpg

Kjolen fra Provider gav jeg 50 kr. for, hvilket er helt fair, for den er i en lækker kvalitet. Desuden købte jeg også en kjole fra Margit Brandt, men den gik desværre i stykker i første vask, fordi en lille lynlås havde sat sig fast og lavet huller i kjolen. :(

Da jeg fandt strikblusen var jeg lidt i tvivl om jeg overhovedet ville spørge hvad den kostede, for jeg havde kun 50 kr. tilbage på det tidspunkt. Men hun forlangte 20 kr.(!), så den købte jeg – og uden at prutte om prisen, for den var bestemt acceptabel. Lysestagerne var det eneste nips jeg kom hjem med, og dem gav jeg i alt 35 kr. for. Planen er at de skal spraymales hvide eller lyseblå/turkis. Den hvide bluse er fra BZR by Bruuns Bazar, og den ville hun have 60 kr. for, hvilket hun også fik, for den var i rigtig fin stand.

Jeg kan bestemt anbefale at man besøger Gentofte Loppemarked, for det er fyldt med lækre sager, og særligt hvad angår tøj og accessories kan man gøre sig en god handel, for kvinderne deroppe har styr på de rigtige mærker (Malene Birger, Rützou, Bruuns Bazar osv.), og de er nemme at handle med. :) Desuden ligger Slotsparken lige i nærheden, så gør evt. som os, og tag et tæppe og en termokande kaffe med, og nyd de fine omgivelser. Og husk poser/tasker til dine indkøb, og rigeligt med kontanter! ;)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

