GLAS, GLAS OG ATTER GLAS

I de seneste måneder er mine Rosendahl-glas begyndt at få sådan et grimt og mælket slør, som dog kan fjernes med lidt knofedt, men det kommer igen efter ganske få gange i opvaskemaskinen. Det er vildt irriterende, og jeg har prøvet alt lige fra at rense filteret i opvaskemaskinen, vaske på et andet program, skifte opvasketabs og tjekke mængden af salt og afspændingsmiddel i maskinen, men glassene bliver ved med at være grimme. Jeg har hørt flere fortælle om at det også er sket med deres glas fra Rosendahl, hvorimod f.eks. Ikeas ofte holder sig flotte. Så måske er det bare noget med glassene? Nu er jeg ihvertfald blevet godt træt af de dumme glas, så nu skal jeg have fundet mig nogle andre.

glas.jpg

Mine krav er at stykprisen ikke må være for høj, for når det er et hverdagsglas, så vil jeg ikke hele tiden gå og være nervøs for at smadre det. Desuden må det gerne være nogle glas, som ikke er for udbredte, for det var lidt et minus ved glassene fra Rosendahl.

Indtil videre går jeg og lurer på ovenstående glas, og særligt Holmegaard glassene er jeg ret vild med, og jeg tænker på at kombinere dem med den farvede version. Men glasset fra Luigi Bormioli har garanti på misfarvninger fra opvaskemaskiner, og det er jo ligesom hele årsagen til at jeg nu skal finde nye glas. De fine glas fra House Doctor er jeg også ret pjattet med, så dem vil jeg bestemt ikke afvise selvom de er en smule mere rustikke i det end de andre. Ih hvor er det dog svært at vælge… :)

Links og informationer om glassene:

Mundblæste og hånddekoreret glas fra Ikea, 2 for 59 kr. her.

12 glas i to forskellige størrelser fra Ellos. 199 kr. for et sæt lige her.

Farvede glas med små luftbobler fra House Doctor til 39 kr. pr. stk. lige her.

Luigi Bormioli Aero glas med garanti på misfarvning ved brug af opvaskemaskine. 6 stk. for 250 kr. her.

Stelton glas 4 stk. for 299,95 lige her. Er dog lidt i tvivl om de er på vej til at udgå..!

Holmegaard future glas til 170 kr. for 4 stk. lige her.

Dette indlæg blev udgivet i Ønsketing. Bogmærk permalinket.

2 svar til GLAS, GLAS OG ATTER GLAS

  1. Mette siger:

    Glasset nederst i venstre hjørne er da såå smukt – jeg er vild med den form det har :-) dem får jeg helt lyst til selv at købe nu!! :p

    Knus

    • Det er nok også dem jeg hælder mest til, for de findes nemlig i flere farver og størrelser, hvilket jeg synes er et stort plus! :) Og køb dem endelig! :P

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

