3 GODE KØKKENREDSKABER

Ja, jeg kunne sikkert nævne endnu flere gode køkkenredskaber, men disse tre er nogle af dem som måske ikke er så udbredte, men som jeg bestemt ikke vil undvære i mit køkken.

20130513_102833

Røreske med hul i

Denne ske (som vist er kommet for tæt på en kogeplade?!) er blevet givet som flytte-hjemmefra-gave i det meste af min svigerfamilie. Og med god grund, for den er nemlig helt genial til at høre en frikadellefars med – eller andre kompakte/grødet masser. Hullet gør at der ikke er nær så meget modstand når man rører i farsen, så det er meget nemmere at få en godt rørt fars. Denne er fra Tupperware, og har faktisk vundet flere priser for sit design.

Julienneskræller

I forbindelse med hele palæo-bølgen, så har dette jern fået sin berettigelse. Det er nemlig genialt til at lave squash spaghetti med! Derudover fungerer det også godt til at lave råkostsalater med, hvis man vil have det skåret ud i fine strimler. Jeg har også denne fantastiske mandolin, men den er altså lidt besværlig at vaske op, så derfor vælger jeg ofte dette juliennejern, da det nemt kan komme i opvaskemaskinen. Den er købt hos H. W. Larsen til 161 kr. lige her.

Juliennekniv

Ja, vi er åbenbart helt vilde med julienne herhjemme. :) Jeg bruger primært denne til at rive citrusskræl med, og det gør den rigtig godt. Og ligesom med julienneskrælleren, så er denne lidt nemmere at vaske op end et rivejern, hvilket i min verden er et stort plus. Den koster 75 kr. lige her.

Ja, gode køkkenredskaber kan man altså aldrig få for mange af, for de kan til tider gøre livet lidt nemmere, og hvem vil ikke gerne have det? :)

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

