TRYK STEMPLET I BUND

UnavngivetNår man holder så meget af kaffe som jeg gør, så er man nødt til at have sit kaffeudstyr i orden. Det er desværre ikke helt tilfældet længere for mit vedkommende, for min stempelkande er gået i stykker. Suk! Helt krise er der dog ikke, for jeg har stadigvæk min elskede Moccamaster, og derudover har jeg en Eva Solo kaffebrygger (som jeg egentlig ikke er specielt begejstret for) og en phin, som er en lille vietnamesisk kaffebrygger. Men det er nu lidt hyggeligt at lave en god kande stempelkaffe i ny og næ, så derfor skal jeg have fundet mig en ny. Men der er så mange at vælge imellem, som hver især har deres fordele og ulemper.

stempel2.jpgstempel3.jpgstempel1.jpg

Jeg synes at den fra Bodum, som hedder Chambord, er super fin, men jeg overvejer om det ville være bedre med en termostempelkande i stål. Men måske vil man alligevel ikke lade kaffen stå for længe, hvis den bliver alt for stærk og bitter, og så kan det jo være lige meget om det er med termo eller ej. Den yndige lyseblå Le Creuset ville passe perfekt ud i mit køkken, men jeg tvivler dog på om det er den der fungerer bedst i praksis. I det mindste kan den formentlig gå i opvaskemaskinen..

Lige nu står det vist mellem den fra La Cafitiére med termoglas, den buttede fra Bodum og Steltons i stål. Men helt afvisende er jeg ikke overfor de to i keramik. :)

Links og prisliste

Glastermo: La cafetiére 400 ml: 399 kr.

Bodum Chambord 500 ml: 349 kr.

La cafetiére i guld 375 ml: 329 kr.

Stelton AJ 1 liter: 999,95 kr.

Espro press 550 ml: 65£

Stelton 8 kopper: 499,95 kr.

Le Creuset 900 ml: 45£ 

Kähler Omaggio 1 liter: 599,95 kr.

Hario woodneck som er designet i Japan: 3 kopper: 789 kr.

Til sidst vil jeg lige dele denne video, som får mig til at hungre efter en dampende varm kop sort stempelkaffe – og jeg foretrækker den ellers normalt med mælk. :)

Dette indlæg blev udgivet i Ønsketing. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

