IIII DAG…

…er det min mors fødselsdag! :)

I går var jeg ude og gå en lille morgentur i København, og kom forbi de smukkeste hvide magnoliatræer, som var fyldt med hundredevis af smukke blomster.

I går var jeg ude og gå en lille morgentur i København, og kom forbi de smukkeste hvide magnoliatræer, som var fyldt med hundredevis af smukke blomster.

Lige nu sidder jeg i mit barndomshjem og nyder den stille morgenfred, som kun kan udspille sig så langt ude på landet. Det er en speciel fornemmelse at være i det hus, som jeg har boet i fra jeg blev født og indtil jeg var 18 år, og skulle flytte til Århus for at studere.  Det er som om at det med tiden ikke rigtig er ens hjem længere, men når jeg åbner hoveddøren, og den siger den der bestemte lyd, som den dør altid har gjort og man træder ind i entreen, som dufter som den altid har gjort, så er det alligevel den ultimative følelse af at være hjemme igen. Gad vide om man engang får det på samme måde i ens eget hjem, eller om den følelse kun er forbeholdt ens barndomshjem?

Om lidt vil jeg liste ind og finde fødselsdagsflagene, som ligger på samme sted som de altid har gjort, og sætte det store flag ud foran huset, så alle kan se at der er fødselsdag i nr. 3 i dag. Dernæst skal min mor vækkes og have gaver – måske på sengen… eller er man blevet for gammel til det efterhånden? Vækkes skal hun ihvertfald. :) Og så skal resten af dagen gå med fødselsdagshygge, og i aften kommer der gæster, som også har kendt mig siden jeg blev født. Det er nu altså en helt speciel og dejlig følelse at være “hjemme” igen.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

