EN SKØN SOMMERSALAT

20130423_165342

Selvom hverken jordbær eller melon smager optimalt så tidligt på året, så bliver jeg alligevel fristet når de dukker op i butikkerne og stråler med deres friske unaturlige? farver. I går havde jeg lyst til en frisk salat, og da jeg allerede havde alle ingredienserne på lager, så var der ikke langt fra tanke til handling. Hvis du har hvid balsamico, så brug endelig den, for selvom det smager lige så dejligt med den mørke, så giver den altså kålen en lidt mørk farve, hvilket også fremgår på billedet. Men det er en skøn salat, som jeg serverede med en pestomarineret svinekam og nye (udenlandske) kartofler.

Du skal bruge:

  • 1 lille spidskål, fintsnittet
  • 10 jordbær, skåret i kvarte
  • 1/4 honningmelon, skåret i tern

Dressing:

  • 6 spsk piskefløde
  • 4 tsk balsamicoeddike – gerne den hvide
  • 1½ tsk sukker
  • Salt og friskkværnet peber

Bland spidskål, jordbær og melon i en skål. Rør ingredienserne til dressingen sammen, og vend den i salaten.

Velbekomme!

Nu vil jeg pakke de sidste af mine sager, for jeg skal nå et fly til Aalborg i eftermiddag. Denne weekend står nemlig i familiehyggens tegn, og jeg glæder mig faktisk til at komme lidt væk fra bilos og mange mennesker. Rigtig god weekend!

Note: Denne opskrift er inspireret af en af salaterne i bogen “Suveræne super succeser” af “Salatsøstrene”. 

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

