CREME DE LA CREME

20121016_170107For et stykke tid siden var Henrik og jeg i Magasin, hvor Meyer også har et af sine bagerier. I oktober sidste år startede Morten Heiberg og Claus Meyer et kageprojekt op, hvor fokus er på at lave de lækreste kager af de bedste råvarer. Vi købte to stykker kage, men jeg nåede aldrig at tage et billede af den ene kage, for før jeg vidste af det lå den i maven. :) Men det var en kage der hedder Augusta, som er en lækker kirsebærcheesecake med en krydret mandelbund, uhmm… Anne har et billede af den her.

Kagen på billedet hedder Elvira, og består af Valrhona Manjari-bisquitbund, Manjari-mousse, hindbær-cremeux og hindbærgele. En lidt tung, men også helt formidabel kage, hvor man virkelig kunne smage at lå en tanke bag hver en detalje.

Kagerne koster 39 kr. for et stykke, hvilket uden tvivl er en høj pris at betale.  Men jeg kan huske, at jeg købte en af deres kager i november, hvor de altså kostede 55 kr. for et stykke, så prisen har tydeligvis været et issue for mange. Men det er lige før at jeg vil påstå at smagen og den høje kvalitet opvejer prisen, og så er det måske heller ikke en kage man vil købe hver uge, men i stedet når man virkelig trænger til lidt selvforkælelse eller når man har noget særligt at fejre. :)

 

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

4 svar til CREME DE LA CREME

  1. Mmm det ser godt ud! Ham Meyer trænger til at komme til Nordjylland…

    • Ja, det kunne han godt tage at gøre! :) Selvom jeg synes at hans kager og brød i butikken generelt matcher det resultat man får, når man selv bruger hans opskrifter, så er det bare ikke altid at man kan vente 3-4 timer på at få en kanelsnurre. Og den her kage tager sikkert mindst lige så lang tid at lave.
      Men jeg har til gengæld hørt at Lagkagehuset lige er åbnet i Århus, så måske bliver det Aalborg næste gang. :)

  2. Simone siger:

    Hvor ser det dog bare lækkert ud :D Jeg bliver jo helt sulten når jeg ser sådan et billede, er helt vild med kage, og den kage der, lyder jo bare som om den smager så godt :) Jeg vil også hellere end gerne betale den pris for denne udsøgte kage :)

    • Hej Simone. Kage er altså også en genial opfindelse :) Jeg synes virkelig også at man får noget for pengene, både hvad angår kvalitet, men også det håndværk der ligger bag sådan en kage. Det ville kræve et stort arbejde hvis man selv skulle fremtrylle sådan et stykke, og jeg tror at man skal lave en del kage før indkøb af ingredienser ikke overstiger kagens pris i butikken. :)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

