ALTAN-TID

ENDELIG er der så lunt, at jeg kan sidde i en tynd strikketrøje og nyde solen på min altan uden at få frosset røven en vis legemsdel af! Det er så skønt, og i formiddags kunne jeg ikke dy mig for at slæbe krukker, krydderurter og appelsintræet derud, så her kommer lige en lille billedspam. :)

altan.jpg

For et par dage siden fandt jeg den store sorte krukke frem, som har stået på altanen hele vinteren pakket ind i en sort affaldssæk. Den rummede nemlig en stor marokkansk mynte, som jeg havde klippet ned i efteråret. Da jeg trak sækken af krukken, var mynten allerede begyndt at lave små lysegrønne skud – og den har altså ikke fået noget sollys i et halvt år. Imponerende lille plante! Så om 14 dages tid har den sikkert vokset sig meget større.

De lilla blomster er perlehyacinter, og i altankassen står nogle narcisser og synger på sidste vers. På bordet står der en hvid hyacint sammen med en lille påskelilje og pynter, og i den grå trækasse står der rosmarin og timian. Senere i dag regner jeg med at tage i Rema 1000 for de har nogle rigtig fine, lyserøde pelargonier, som kan pynte i den tomme krukke. Desværre skal de ind når der er nattefrost, så jeg må lige holde øje med vejrudsigten i de kommende uger. Når nattefrosten er helt væk skal jeg have fat i nogle flittigliser, som jeg også havde i mine altankasser sidste år, for det var virkelig en effektiv blomst, som altid skød nye blomster, men den skal dog have en del vand.

Nu mangler jeg bare at få fat i nogle stolehynder, og de skal helst være med sorte og hvide striber, men de er ikke sådan at opdrive. Så hvis I ser nogle til en rimelig pris, så sig endelig til!

Nu vil jeg drikke kaffen ud, og gå en tur ned til havet. Måske det også bliver til en lille is. :) Rigtig god weekend!

Dette indlæg blev udgivet i Bolig. Bogmærk permalinket.

4 svar til ALTAN-TID

  1. Camilla siger:

    Det er rigtig skønt ud! Jeg kan desværre ikke hjælpe med hynderne, men skal nok huske på dig, hvis jer ser nogle :)

    • Tak Camilla! Ja, det har vist sig at være sværere end jeg troede at finde stribede hynder. Men mon ikke der dukker nogen op – og helst inden sommeren slutter :)

      • Camilla siger:

        Jeg synes desværre tit det er sådan. Man har fået verdens BEDSTE idé og så er resten af verden ikke med på den! Det sker tit for mig med tøj, hvor jeg har et klart billede af hvad jeg gerne vil købe til en given lejlighed, men det er umuligt at finde i butikkerne :(

      • Jeg kunne ikke være mere enig. Det sker især når man står og mangler noget lige nu og her, og slet ikke har tid til at vente på at omverdenen kommer up to speed. I dette tilfælde overvejer jeg at købe en almindelig stribet pude (H&M Home har bl.a. nogle) og så sy en eller to farvede knapper i midten. Men det bliver jo straks mere omstændigt når det drejer sig om tøj.. :(

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

