SENEST PÅ INSTAGRAM

I dag har været en dejlig, stille og rolig lørdag, som startede med at jeg stod op kl. 9, og gik direkte ud i køkkenet og satte den koldhævede dej, som jeg havde lavet aftenen før, på en plade, og 30 min. senere var der lune boller, friskkværnet kaffe og Mads og monopolet i radioen. Perfekt start på dagen, hvis man spørger mig. :) Hvad angår bollerne, så er det nok den opskrift på morgenboller, som jeg oftest tyer til af den simple grund, at de smager fortrinligt og de tager ingen tid at lave. Det er en af Birthes (Newyorker by heart) opskrifter, og du kan finde den her.

Det er efterhånden et stykke tid siden at jeg har lavet et instagram indlæg, så her kommer et lille tilbageblik :)

insta1insta2.jpgSiden sidst har jeg bestilt lækre vaniljestænger fra Den Bæredygtige Bønne, som er dyrket med respekt for naturen og vaniljebønderne. 10 stk. vaniljestænger inkl. porto koster 65 kr., hvilket jeg synes er en yderst fair pris for sådan nogle gode stænger. :) Da vi fik besøg af svigerfamilien i påsken skulle der naturligvis kage på bordet, og da min svigerfar elsker kringle, så blev det denne kringle, som Søren Ryge har beskrevet som “den mest vidunderlige kringle verden har smagt”. Og den er også god, men jeg foretrækker nu min kringle bagt med smør fremfor margarine ;)

Jeg har også prøvet nogle af Café Noirs nye kaffebønner, som jeg varmt kan anbefale. Den røde “Volcano blend” er ret kraftig og meget fyldig i smagen, og den blå “The pearl bean”, som er min favorit, er mild og lækker i smagen, og jeg nyder den som min morgenkaffe.

Jeg har desuden set på koralfisk i Den blå planet, jeg har budt mine gæster på melon og påskeæg, og så har jeg også fået et riiigtig lækkert påskeæg af min kæreste. Jo, og så tog jeg mig sammen i går, og snørede løbeskoene og joggede en tur i det pissekolde fine forårsvejr.

I aften skal vi hjem til min søster og hendes mand, hvilket med garanti bliver rigtig hyggeligt :) Så jeg må hellere lige få ordnet de sidste praktiske ting inden vi snart smutter afsted. Må I alle få en god weekend.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

