FRANSKE FRISTELSER

For et par uger siden så jeg inde hos Pudderdåserne, at den engelske webshop Escentual havde -30% på alle deres franske (hudpleje)mærker, og jeg var ikke sen til at slå til (faktisk slog jeg til hele to gange…) ;) Jeg har kun gode erfaringer med de franske apotekermærker, såsom Avene, La Roche-Posay, Vichy og Bioderma, som generelt er meget milde mod huden. Her kan du se hvad jeg købte.

20130402_131041Vichy deodoranterne er min favorit, og i stedet for at give 114 kr. pr. stk på apoteket, så slap jeg med 47 kr. pr. stk. ved at bestille dem på Escentual.

Nuxe læbepomaden har jeg villet prøve længe, for jeg har hørt rigtig meget godt om den, og på de amerikanske blogs er den ret hypet, hvilket nok til dels skyldes, at den er svær at få fat i derovre. ;) Jeg har allerede prøvet den, og den er rigtig god. Faktisk minder den meget om Ole Henriksens røde lip balm i både smag og konsistens, men uden de små slibekorn. Jeg gav 56 kr. for den, og den koster vist 125 kr. i Matas.

Flasken fra A-Derma er en rensemousse, som skulle være meget mild mod huden. Den kostede vist 50 kr., og normalprisen herhjemme er ca. 100 kr. Den er jeg ret spændt på at prøve.

Fra La Roche-Posay har jeg købt en BB cream, som indeholder fugtighedscreme, farve og solfaktor 20. Jeg synes at den er fin til de dage, hvor det skal være nemt, og man bare vil se naturlig ud, da den ikke dækker ret meget. Den sætter sig dog lidt i den tørre hud, så det kan anbefales at eksfoliere huden inden man bruger den, hvis man døjer med den slags. :) Den kostede 78 kr., og herhjemme står den til 150 kr.

Til sidst købte jeg en let ansigtssolcreme med faktor 50. Min hud tager nemlig meget imod solen, og jeg er faktisk allerede blevet solskoldet i år, da jeg tilbragte en halv time i solen på altanen for et par uger siden. Så for at undgå solskader, så vil jeg bruge denne på de dage, hvor solen er fremme. Den kostede 86 kr. og kan købes i Danmark for ca. 150 kr.

I alt sparede jeg altså 456 kr. ved at købe varerne hos Escentual, så jeg er ganske godt tilfreds. Portoen er på ca. 26 kr. og det er uanset hvor meget man køber – det kan vi li’! :)

Dette indlæg blev udgivet i Skønhed. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

