PÅSKEGLIMT

Nu er påsken snart ovre, og hverdagen venter lige om hjørnet. Min påske har båret præg af familiebesøg, god mad og en masse aktiviteter, så det bliver nok meget godt at komme tilbage til den stille specialeskrivning og lidt sundere mad. :) Maddelen kan der læses mere om i den seneste madplan, men her er lige et billede af de to desserter, samt min morgen der stod på friskkværnet kaffe og “verdens bedste brød” med ølandshvedemel og fuldkornshvedemel. En dejlig start på dagen. :) Jeg regner med snart at lave et indlæg om karamelkagen, og den lækre cheesecake kan du finde opskriften på lige her.

påsken.jpg

Hvad angår påskens aktiviteter, så blev fredagen bl.a. tilbragt ude på Kastellet, hvor vi gik en tur på voldene -riiimelig koldt! Bagefter besøgte vi Design Museum Danmark, som kan anbefales hvis man interesserer sig for møbelkunst. Der er desuden gratis adgang for studerende. Efter frokost tog vi ud til Den Blå Planet, hvor vi endte med at stå i kø i en time i blæst og snevejr. Da vi endelig kom ind, gik vi direkte ind i Amazonas afdelingen med 40 graders varme, og der stod vi så og fik varmen imens vi kiggede på bl.a. piratfisk og en masse fisk jeg ikke kan huske hvad hedder. :) Jeg var generelt meget begejstret for stedet, men jeg vil nok vente et års tid før jeg besøger stedet igen. Det skyldes bl.a. at hajerne var meget små fordi de ikke er så gamle, og så skulle der vist også komme nogle flere fisk i den kommende tid. Desuden er køen sikkert også en del kortere til næste år. :)

Nu vil jeg ud og tage dynerne ind der er blevet luftet godt igennem i forårssolen, og så er det vist snart tid til aftensmad, som står på fyldt mørbrad, og dertil salat med fransk dressing og avocado, samt nogle skiver af brødet fra i morges. Nemt og lækkert.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

