FORÅRSRENGØRING

Når forårssolen for alvor begynder at komme frem og trænger ind gennem vinduerne, så bliver man pludselig gjort opmærksom på, hvor meget ens vinduer trænger til at blive pudset, og det er som om at alle støvfnug bliver reflekteret i solens stråler. Og selvom det er dejligt at få gjort grundigt rent, så synes jeg ærligt talt at det er dødkedeligt. Jeg har det lidt med rengøring, som jeg har det med motion. Det er et nødvendigt onde, som bare skal overståes, og skulle man få den tanke at gøre det halvhjertet, ja så går det først og fremmest ud over en selv. Så derfor kan man lige så godt forsøge at få det bedste ud af det, og det indebærer for mit vedkommende at udstyret er i orden.

20130325_172918

Derfor er jeg langsomt begyndt at skifte mine kedelige rengøringsmidler (læs: Ajax, Budget osv.) ud med ovenstående, der er noget finere at se på, og så dufter de lidt af Provence pga. de essentielle olier fra f.eks. salvie, grape, timian og lavendel. Så med disse ved hånden er det bare som om, at det er en lille smule sjovere at gøre rent, men også kun en lille smule ;) Dertil er det kun et plus at de er biologisk nedbrydelige – jeg ved godt at de ikke er svanemærket, men det er da trods alt noget. :)

Jeg plejer at købe Maison Belle i Irma til ca. kr. 35 pr. stk., og nogle gange har de dem endda i Netto til en 20’er. Ellers er der vist også en del webshops der har det, men hold lige øje for der kan være stor prisforskel. F.eks. har jeg set glassprayen til 70 kr. i Illums Bolighus, men som vi alle ved, så er det heller ikke et sted man tager hen, hvis det er for at gøre sig en god handel. ;)

Tror også at jeg skal lure lidt på deres skyllemiddel næste gang jeg løber tør, for den skulle dufte af jasmin og kanel, hvilket lyder perfekt til sengetøj og håndklæder.

Note: Dette er ikke et sponsoreret indlæg, bare en blogger der sætter pris på nydelige rengøringsartikler! ;) 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

