MADPLAN – PÅSKEN

IMG_20130316_112211

Nu nærmer påsken sig jo med hastige skridt, og eftersom de fleste butikker har lukket torsdag og fredag, så gælder det om at få planlagt sine indkøb i god tid. Det er utroligt så hurtigt man kan vænne sig til, at butikkerne har åbent hele ugen, og når de så pludselig ikke har, så er jeg næsten flov over at indrømme, at det faktisk irriterer mig lidt. ;) Men de ansatte skal jo også have lov til lidt påskeferie, og så må vi andre bare indrette os derefter.

I påsken kommer mine svigerforældre på besøg fra torsdag-lørdag, så i stedet for at komme med den almindelige hverdagsmadplan, så skriver jeg bare madplanen fra torsdag frokost til lørdag morgen. :)

Tordag:

Frokost: Hjemmebagt rugbrød med fiskefileter, og diverse slags pålæg

Eftermiddagskaffe: Kringle – Den som jeg postede på Instagram (loquaciouslily)

Aftensmad: Ovnbagt lakseside med kartoffelsalat vendt i cremet vinaigrette, og dertil en sprød og frisk salat

Dessert: Manhattan-style strawberry cheesecake

Fredag:

Morgenmad: Mine svigerforældre spiser altid havregryn til morgenmad, så det skal man ikke begynde at lave om på bare fordi man er i København. :) Men jeg skærer også noget frugt ud, og sætter nogle bær og mandler/valnødder på bordet. Og dertil en masse kaffe.

Frokost: Spises formentlig ude i byen

Eftermiddagskaffe: Måske lidt mere kringle, og dertil lidt søde sager i form af marcipanpåskeæg.

Aftensmad: Langtidsstegt lammebov med ovnstegte grøntsager (Fra bogen “Middag med Jamie”)

Dessert: Kanonklistret karamelkage med vaniljeis (Også fra ovenstående bog)

Lørdag:

Morgenmad: Vi snupper endnu en omgang havregryn (eller -grød) med masser af frisk frugt og nødder.

_________________

Ak ja, jeg tror der bliver behov for at gå i sukker detox efter påsken! Og så kunne det være at jeg skulle gøre mig selv den tjeneste, at løbe en lille tur en af morgenerne – såfremt vejret er til det. ;) Når jeg har drukket kaffen ud, så vil jeg trille over og handle lidt ind, og derefter hjem og arbejde videre på specialet. I aften står den på selvpineri i form af træning i det lokale fitnesscenter. Jeg satser på at løbe 6-7 km. på løbebåndet og derefter lidt rygtræning på romaskinerne. Nu må vi se… :)

Dette indlæg blev udgivet i Madplan. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

