WEEKEND OG MADPLAN

weekend

Efter en hyggelig weekend der har stået på bagning af kanelsnurrer, fest med tyskere og australiere, beundring af krydderurterne fra IKEA og kogebogshygge, er det nu blevet hverdag igen. Jeg kan godt lide at finde de kogebøger frem, som jeg sjældent får brugt, for at se om der ikke skulle være noget lækkert, som jeg tidligere har overset. Det er der heldigvis som regel, og det kan næsten føles som at få en ny kogebog når man genfinder glæden ved en af de gamle (og glemte). Undervejs noterede jeg lidt undervejs som inspiration til madplanen. Så hvis der er lidt italiensk over denne uges madplan, så ved du hvorfor. :)

Mandag: Laks med ærterisotto – med inspiration fra “Moderne Mamma i en fart

Tirsdag: Svinekoteletter med urtedip og ovnbagt grøntsagsmos fra Ligurien

Onsdag: Frikadeller med grøntsagsmos

Torsdag: Frisk pasta med ricotta, rucola, tomater og parmaskinke

Fredag: Rød karry stir fry med kylling, grøntsager og fuldkornsnudler

Lørdag: Står til fri disposition

Søndag: Steak sandwich – efter anbefaling fra en sød veninde. :)

Dette indlæg blev udgivet i Madplan. Bogmærk permalinket.

2 svar til WEEKEND OG MADPLAN

  1. Camilla siger:

    Hihi, det er utroligt, hvor spændende sådan 3 små potter med krydderurter kan være. Mine ser næsten identiske ud med dine, og jeg glor på dem flere gange dagligt, for at tjekke hvordan de udvikler sig :)

    • Haha, jeg havde heller ikke regnet med at jeg ville få så meget glæde ud af dem. Især korianderen er virkelig blevet høj allerede. Nu tænker jeg bare på, hvorfor jeg ikke også købte den anden variant med persille, oregano og citron melisse tror jeg det var. Men nu har jeg da en undskyldning for at komme derud igen. :)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

