SPICY MANDLER

20130307_151735

En af de ting jeg altid har på lager er mandler, og ofte når jeg får lyst til noget salt, så ender jeg med at lave krydrede mandler, saltede mandler eller sojamandler. Denne gang blev det nogle paprikamandler med salt og cajunkrydderi, som har en dejlig krydret smag med en snert af chili. Denne opskrift er også perfekt, hvis der kommer uventede gæster, for de kan laves på under 30 min. med en minimal indsats, og sammen med en kold øl vil de fleste besøgende være mere end tilfredse. :)

Du skal bruge:

  • 2 håndfulde mandler (nærmere bestemt 120 gram)
  • 1 tsk havsalt
  • 1 tsk paprika – den søde slags, hvis du ikke vil have dem alt for stærke
  • 1 tsk cajunkrydderi fra urtekram
  • 1 dl vand

Tænd ovnen på 140 grader varmluft.

Hæld mandler på en pande sammen med de resterende ingredienser, og rør rundt indtil alt vandet er fordampet og alle mandlerne er dækket med krydderi.

Fordel dem på en bageplade og sæt dem i ovnen i 20-25 min. Du ved de er færdige ved at tage en mandel fra, og lad den køle af i et minuts tid på køkkenbordet. Hvis den derefter er sprød, så er mandlerne klar.

Lad mandlerne køle af, og herefter er de klar til at blive spist. :)

 

Dette indlæg blev udgivet i Snacks. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

