UK SHOPPING

Ligesom så mange andre, så elsker jeg et godt køb. Derfor kan det også irritere mig når jeg kommer til udlandet, og ser at deres varer er væsentligt billigere end i Danmark, for så føler jeg mig lidt snydt når jeg efterfølgende køber den samme ting meget dyrere i Matas. Men jeg har fundet en løsning på “problemet”. :) Den hedder Chemist Direct, som er en engelsk webshop, der minder om en kombination af et apotek og en Matas. De sender til hele Europa, og det er jo uden told fordi det er fra England. Portoen starter fra 3,99£, hvilket ca. er 35 kr. og man har pakken 3-10 dage efter den er blevet afsendt.

Når jeg snart skal have bestilt derfra, så kunne disse ting snildt ende i indkøbskurven enten til mig selv eller til en gave:

ukHer er en liste med priser omregnet til danske kroner og links til ovenstående ting, samt hvad de ville koste i de danske butikker.

Carmex læbepomade til vintertørre læber; ca. 18 kr.  (49 kr. i Matas)

Barberblade vil jeg nødigt undvære; 4 stk. til 59 kr.  (128 kr. i Matas)

Aussie shampoo og balsam som er rigtig gode til mit hår. De står til hhv. 30 kr. og 31,50 kr. (99,95 kr. i Matas pr. stk)

Aussie hårkur til 43 kr. (119,95 kr. i Matas)

Vichy deodoranter Den bedste på markedet hvis du spørger mig; 2 stk. for 1 til ca. 68 kr. (109 kr. pr stk.(!!) på Apoteket)

Mascara fra Max Factor, den er efterhånden en fast gæst i min makeup pung; 77 kr. (139 kr. i Matas)

Mason Pearson hårbørste nylon/bristle str. Junior – den bedste hårbørste ever! 432 kr. (800 kr. på Barnholdts.com)

Bare Minerals mineralpudder som er næsten lige så god som Youngblood; 172 kr. (410 kr. i Magasin)

Vichy renseskum til 90 kr. (139 kr. på Apoteket)

La Roche-Posay BB Cream til 121 kr. (Er tilsyneladende endnu ikke kommet til Danmark)

I alt ville man altså spare: 1.183 kr. ved at bestille sine varer på Chemist Direct fremfor at gå i de danske butikker. Og det skal lige siges at der i alt er varer for 1.314 kr. (152£), så det er næsten en besparelse på 50%! Jeg var især overrasket over hvor mange penge man kunne spare på Mason Pearson børsten, som jeg jo er kæmpe fan af!

Og husk, penge sparet er penge tjent! ;-)

Dette indlæg blev udgivet i Ønsketing, Skønhed. Bogmærk permalinket.

4 svar til UK SHOPPING

  1. Camilla siger:

    Uh, skøøøøønt tip! Den side skal jeg da vist lige have kigget nærmere på :)

    • Dejligt at du kunne bruge det Camilla! Det sparer os ihvertfald for at tage turen til England for at fylde skønhedshylden op – selvom det sikkert havde været lidt sjovere :)

  2. Christina siger:

    Tak for tippet – jeg bestilte for lidt over en uge siden og modtog det i går. Har sparet ca. 50% i forhold til hvis jeg havde købt det i DK – skønt :-)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

