CHILI TID

chili

Hvis du har planer om at gro dine egne chilier til sommer, så er det allerede nu at du skal i gang. Det er nemlig i februar måned, at frøene skal sættes i jord og forspires. I efteråret fik jeg nogle forskellige chilier købt på et marked i Bangkok, som jeg tørrede og nu har jeg en masse forskellige frø, som skal plantes. Jeg er spændt på at se om de bliver til noget, men mon ikke at de gør det. :) Hvis du ikke har fået taget frø fra en frugt endnu, så kan man bare lægge nogle chilifrugter på et stykke køkkenrulle oven på en lun radiator, og så vil de tørre ud i løbet af få dage. Derefter er frøene lige til at ryste ud af frugten.

Sidste år tørrede jeg nogle, som jeg havde købt i supermarkedet, men man skal huske, at plante frø fra forskellige chilifrugter, da det er noget med at frø fra samme frugt ikke kan bestøve hinanden, og så kommer der ikke frugter på planten.

Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg er glad for Ikea, og nu så jeg at de har disse mini drivhuse, som er perfekte til forspiring af frø. Så næste gang jeg kommer derud, så skal jeg helt sikkert have det med mig hjem. Det koster 129 kr. og du kan se det her.

socker-drivhus__0129855_PE283948_S4

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

