NU SPILLER DET

Eller rettere, vi spiller. For jeg har længe tænkt på, at vi skulle have nogle flere brætspil, så man altid kan stable en hyggelig spilleaften på benene med ens venner. Der er nemlig flere i vores omgangskreds der elsker at spille, og hvad der bliver sagt af spydigheder og sendt af onde blikke, kan ingen stilles til regnskab for når spillet er slut. Det er alle mod alle, og det er sjældent kedeligt når terningerne først er kastet. :)

20130213_162316

Så derfor købte jeg i dag disse tre spil. Partners er noget vi begge kan lide at spille, og det er også ret hurtigt at komme ind i for folk, der ikke kender spillet. (Dvs. også egnet til (sviger-)forældre generationen, der nogle gange har brug for lidt ekstra tid til at lære et nyt spil. ;) Settlers har jeg ikke spillet siden jeg gik i “fritter” (SFO), men det var så vidt jeg husker ret sjovt, og de spiller det en del i Henriks familie. Som så mange andre har jeg også spillet en masse Wordfeud i det forgangne år, så da Føtex havde Scrabble på tilbud i denne uge, så skulle jeg altså også have det.

Udover disse spil, så spiller vi også en del Trivial pursuit, Bezzerwizzer og Sequence. Sidstnævnte er ikke helt så udbredt som de andre, men det er ret underholdende, og ligesom med Partners, så er det nemt at lære.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

