MIN NYE VEN

….hedder som tidligere nævnt Netflix. Og jeg lovede i går, at jeg ville fortælle jer lidt om to tv-serier, som jeg er blevet ret begejstret for, og som jeg derfor kan anbefale jer at tage et kig på.

Den første tv-serie er jeg begyndt at se med Henrik, og den hedder Lillyhammer. Den handler om en mafiaboss fra NY, der må gå under jorden efter at have vidnet mod sine “kolleger”. Og af alle steder, så vælger han at tage til Lillehammer i Norge fordi han huskede, hvor smukt der var, da han så Vinter OL i 1994. For folk der har set Sopranos, så er det Silvio (Steven van Zandt) der spiller hovedrollen, og det gør han rigtig godt. Det er virkelig en sjov serie, som skildrer kulturforskellene mellem amerikanerne og os skandinaver, og jeg kan varmt anbefale den. Den er vist produceret for Netflix, så jeg ved ikke om man kan se den andre steder. Men lige i øjeblikket kan man jo prøve Netflix gratis, så gi’ den et forsøg. :) Du kan se en trailer for den her:

Den anden serie er The L Word, som jeg havde det lidt ambivalent med i starten. Den handler om en gruppe lesbiske veninder der bor i LA, og det er folkene bag Sex & the City der står bag den. Og årsagen til mine lidt blandede følelser med denne serie er, at den ligesom SATC har mange sexscener. Det var i starten lidt blufærdighedskrænkende(?), men efter de første afsnit bliver man nærmest immun over for det (Ligesom med SATC), og jeg er blevet suget ind i deres verden af intriger, kærlighed og trivialiteter. (Igen, ligesom SATC). ;)

Det var svært at finde et klip i ordentlig kvalitet fra serien på Youtube, men herinde kan du se en trailer for første episode.

Håber at I kan bruge anbefalingerne til noget. :-)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.