KOKOSMUFFINS MED CHOKOLADE OG NØDDER

20121216_124719

Sidste gang jeg var hjemme i Nordjylland, havde min mor bagt disse lækre muffins. De er ret kompakte og næsten seje i konsistensen pga. al kokosen, og nødderne og chokoladen gør dem bare endnu bedre. Det er en opskrift som min mor har fra en af mine barndomsveninders mor, men jeg kan se at den går igen flere steder på nettet, så den er åbenbart ret udbredt. Den har den også god grund til at være, for det er virkelig en lækker lille kage med gods i.

Opskriften giver ca. 10 muffins og du får den her:

  • 2 æg
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 2 dl sukker
  • 3/4 dl hvedemel
  • 125 g smør, smeltet
  • 4 dl kokosmel
  • 100 g grofthakket mørk chokolade
  • 50 g grofthakkede hasselnødder

Pisk sukker og æg til en luftig masse, og tilsæt vaniljesukker, mel og smør. Vend kokosmel, chokolade og nødder i dejen og fordel den i 10 muffinforme.

Sæt dem ind i en forvarmet ovn ved 170 grader i ca. 20 min. til de er gyldne på toppen og gennembagte i midten.

Lad dem køle lidt af, og server.

______________

Der bliver nok lidt stille på bloggen her i julen, for ligesom så mange andre har jeg en masse  juleplaner og en eksamen. Så hvis jeg ikke får skrevet et indlæg inden d. 24, så vil jeg lige ønske jer alle en rigtig dejlig jul og et godt nytår. :) I år skal jeg for første gang holde jul hos mine svigerforældre, hvilket jeg glæder mig meget til at prøve. Det bliver nok en anderledes jul, men det gør den jo ikke nødvendigvis dårligere. Og så kan jeg også kysse min søde kæreste en glædelig jul på juleaften – IRL, hvilket jeg ellers altid har været nødt til at gøre over telefonen. :)

Nu skal jeg have pakket til de kommende dage. Jeg er dog i tvivl om jeg overhovedet har plads til alt mit tøj + gaver, men jeg vælger at prioritere sidstnævnte, da min svigermors vaskemaskine sikkert ikke holder fri i julen alligevel. :) Om lidt kommer en vinmand med 6 flasker champagne til nytårsaften. Det er naturligvis Bollinger når temaet nu er James Bond. Skal der være fest, så lad der være fest!

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

