ZASSENHAUS – DÅRLIGE ERFARINGER?

20121020_171301 (2)

Det er kun få måneder siden, at jeg købte dette minutur fra Zassenhaus, og nu har jeg altså byttet det. Det gik nemlig ofte i stå undervejs, og specielt på de lidt kortere tidtagninger, såsom når man skulle koge pasta. Så efter at have fået udkogt pasta nogle gange, har jeg altså fået nok. Jeg har fulgt ekspedientens anvisninger om, at man skal skrue uret tilbage på 55 min. og derefter skrue det frem til den tid man ønsker, men det virker altså ikke. Øv øv. Jeg er derfor i tvivl om, hvorvidt jeg har lyst til et Zassenhaus ur igen, da jeg frygter at det samme bøvl vil gentage sig.

Er der andre derude der har oplevet det samme med deres Zassenhaus ur?

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

2 svar til ZASSENHAUS – DÅRLIGE ERFARINGER?

  1. Line Jensen siger:

    Jeg har kun hørt godt nu jeg står i kop & kande :) Alle mekaniske minuture skal drejes helt tilbage og derefter til den valgte tid hver gang for at opstramme det inden i. Ellers liver det unøjagtigt. Måske du bare har været uheldig :)

    • Godt at høre det fra en fagperson. :) Ja, der er noget der tyder på på at jeg har været uheldig. Jeg endte med at købe et nyt Zassenhaus i går, og et digitalt fra OBH. Så er der både et pænt ur til køleskabet og et præcist ur til skuffen. Så nu burde der ikke være nogen fare for udkogt pasta. :)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

