TANKESPIND

Som jeg allerede har talt om før, så er jeg i gang med at skrive min eksamensopgave. Og der er ikke noget som opgaveskrivning, der kan skabe tankespind. Om alt andet end opgaven. F.eks. har jeg brugt de sidste 20 min. på at fundere over, hvorfor man overhovedet kalder det en opgave. Hvis man deler ordet op – op gave, hvem er det så lige der får en gave? Tror ikke at mine eksaminatorer jubler og synes, at det er en lækker lille post-julegave de får i hænderne d. 9/1. Og jeg synes bestemt heller ikke, at det er en gave at skrive ligegyldige opgaver.

Næh, det burde meget hellere hedde opgive. Jeg giver dem (opgivende) noget, nemlig min opgave opgive..  

Nu må det vist gerne blive d. 9/1, så jeg kan få tankerne på rette kurs igen.   

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

