WEEKEND OG VELCROHÅR

Ja, dagens indlæg byder på lidt af hvert. :) Jeg er nemlig ved at pakke min weekendtaske, da jeg skal hjem til det nordjyske i dag, og blive der indtil søndag. I morgen aften skal jeg nemlig ses med mine gamle klassekammerater, så det bliver rigtig hyggeligt og lidt spændende eftersom vi ikke har set hinanden i 2-3 år. Jeg regner med at tage min computer med derop, men det bliver nok mest til opgaveskrivning end blogging.

Og så til noget helt andet, nemlig det dumme elektriske hår, som kommer så snart temperaturen falder. Bare ens hår kommer i nærheden af noget kunststof, så klæber håret sig til det som velcro, og knitrer så man skulle tro at man havde en stjernekaster bag øret. Ja, det er seriøse problemer – kan I holde til det?! ;) Nå, men jeg har fundet to produkter, som jeg synes hjælper rigtig meget på den slags.

20121213_084309

Kérastase Elixir Ultime: En hårolie som hovedsageligt består af silikone og nogle forskellige olier, som også er god til fint hår. Den skal fordeles i spidserne af håret, og gør det rigtig blødt, skinnende og glat. Jeg plejer at bruge den i vådt hår inden jeg føntørrer det, og et enkelt pump når det er tørt.

Elvital Anti-breakage instant miracle treatment: Langt navn! Jeg har længe sværget til frisørprodukter, men efter at have læst en masse steder, at Elvital minder rigtig meget om Kérastase, og de begge er fra L’Oréal, bare se her, så besluttede jeg mig for at give denne hårkur et forsøg. Den skal fordeles i hele håret, og kan skylles ud med det samme, hvilket er perfekt på en travl morgen. Jeg synes ikke rigtigt at den plejer håret i dybden, men den er god til at fjerne statisk elektricitet, og få håret til at se blødt og pænt ud, men uden at det virker fedtet. Og så koster den i øjeblikket 19 kr. i Matas, så det er lige til at klare! :)

Håber at det gav lidt inspiration til alle dem, der også døjer med strithår i denne søde juletid. :)

Dette indlæg blev udgivet i Anmeldelser, Skønhed. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

