CHOKOLADEBALLADE PLUS DET LØSE

20121207_234829

I weekenden lavede jeg denne chokoladekage fra hende her, og den var så lækker! Rigtig tung og kompakt, og næsten helt konfektagtig. En bonus er at den kan laves et par dage i forvejen, og det tager næsten ingen tid at røre den sammen. Jeg serverede den med lidt cremefraiche rørt op med vanille, hvilket gav et lidt syrligt modspil til den søde kage. Jeg ændrede ikke det mindste på opskriften, ud over at jeg brugte 50/50 af lys og mørk chokolade, da jeg ikke kunne finde en chokolade med en kakaoprocent på mellem 55-65%. Men opskriften kan du finde lige her.

______________

Pyha, hvor var jeg træt da vækkeuret ringede klokken 08.30 i morges. Ikke fordi jeg var kommet sent i seng, men mere fordi det havde været en begivenhedsrig weekend. Fredag kom min søster og hendes mand, da de skulle herover og finde en lejlighed. Om aftenen tog vi i jule-Tivoli, hvilket var rigtig hyggeligt, men også lidt koldt. :) Det var egentlig meningen at de skulle hjem igen om lørdagen, men der dukkede en lejlighed op i sidste øjeblik, som de kunne se om søndagen, så de blev en ekstra dag. Og sikke et held, for de fik lejligheden og den ligger kun 10 min. gang fra mig! Yay!! :) Søndag eftermiddag var vi til julehygge hos nogle venner, som vi også skal holde nytårsaften med. Vi fik bl.a. planlagt et tema for aftenen (James Bond, skurke og babes) og vi fik spist en masse juleknas og æbleskiver. Så det har været en rigtig hyggelig weekend, men nu er det hverdag igen, og jeg skal for alvor i gang med opgaveskrivningen, da der nu er mindre end en måned til aflevering.

Og så skal jeg i Matas i dag, for jeg har endnu ikke fået en mail om modtagelse af den gave, som jeg bestilte i deres pointshop for snart 2 måneder siden! Er der andre der har oplevet det samme? Jeg synes ihvertfald det er elendig service for et så hypet koncept.

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

