RØDE RÖSTI

Da jeg havde nogle forskellige rodfrugter i overskud i sidste uge, lavede jeg disse rösti. Det var super nemt fordi de skulle bages i ovnen. Det plejer nemlig for mit vedkommende at være det største problem med rösti, fordi de nemt falder fra hinanden på en stegepande.

Opskriften passer til 3-4 personer

  • 500 g rodfrugter – jeg brugte gulerødder, kartofler, knoldselleri og rødbeder
  • 1 løg
  • 1 spsk friskhakkede krydderurter – jeg brugte timian
  • 1 dl hakket persille – jeg brugte lidt mindre
  • 3 spsk mel
  • 2 æg
  • Salt og peber
  • 2 spsk olivenolie

Riv løg og rodfrugterne groft og dup dem tørre med køkkenrulle. Bland det med de resterende ingredienser og fordel dem i ca. 16 flade klatter på en bageplade. Bag dem i en forvarmet ovn ved 225 grader i 25-30 min. Når de er gyldne og faste er de færdige.

Note: Kan også spises kolde til frokost dagen efter.

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

