SPRØDE SMÅKAGER? BAGETIP

Da jeg i sidste uge bagte mine oatmeal raisin cookies (det begynder at ligne en afhængighed…) var der en stor forskel på denne portion i forhold til de tidligere. Denne gang blev kagerne nemlig rigtig sprøde, hvor de normalt er mere chewy i midten og kun sprøde i kanten. Den eneste ændring jeg havde lavet var, at bage uden varmluft denne gang. Det betød dog at kagerne skulle bages i lidt længere tid, men de blev sprøde over det hele. Så hvis du gerne vil have dine (jule)småkager sprøde, så vil jeg anbefale at droppe varmluften. Bare et lille tip. :)

________

I dag er en af de rolige dage, for efter en weekend der betød 6 timers søvn i løbet af 48 timer, så er jeg stadigvæk ikke helt udhvilet. Har nemlig fået en dum underbo, som mener at det er passende at feste og spille så høj musik at ens seng vibrerer(!) indtil kl. 5.30 – på trods af flere sms’er, hvor jeg bad om at få skruet ned. Selv da jeg gik ned og bankede hårdt på døren valgte han at lade være med at åbne op. Lørdagens mangel på nattesøvn var dog en anden sag, som skyldtes en fantastisk julefrokost. Det var dog lidt hårdt at skulle op kl. 6 (efter to timers søvn) for at komme med toget til Aalborg og deltage i en barnedåb. Så da jeg var hjemme om aftenen, så jeg lige det sidste afsnit af Forbrydelsen (følte mig virkelig snydt over den afslutning!) og derefter på hovedet i seng. Men hvad pokker, vi lever jo kun en gang. :)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

