RÅKOSTSALAT – EN RIGTIG VITAMINBOMBE

Det er altså smart med det her Sæson for god smag, hvis man ikke er så knivskarp til altid at få anvendt sæsonens frugt og grønt. Jeg abonnerer på deres nyhedsbrev, hvilket indebærer at der med jævne mellemrum dukker opskrifter op i min inbox. Når jeg så går ned i supermarkedet for at handle ind til den seneste opskrift, så bliver det sjovt nok altid billigere end jeg havde forventet. Og hvorfor så det? Fordi frugt og grønt der er i sæson, kan man næsten få kastet i nakken, fordi det bugner med dem alle vegne. Smart! :)

Denne opskrift er også fra Sæson for god smag, og den er altså lidt af et hit. Ikke kun fordi den er en ren vitaminbooster, men også fordi den smager rigtig godt.

Til 4 personer skal du bruge:

  • 200 g æble
  • 200 g knoldselleri (kan i en snæver vending erstattes af bladselleri)
  • 200 g rødbede
  • 200 g gulerødder
  • 1 granatæble (jeg fandt et der var kæmpestort, så jeg brugte kun et halvt)
  • Citronsaft el. citronolie
  • 1 bundt basilikum, grofthakket
  • Salt og peber

Rens alle grøntsagerne/æblerne og riv dem groft. Bank kernerne ud af granatæblet, sorter det hvide fra og vend kernerne i råkostsalaten. Tilsæt citron(olie) og basilikum og smag til med lidt salt og peber.

Note: Man kan også snildt tilsætte f.eks. blåbær, tørrede tranebær, nødder/kerner eller appelsinstykker til salaten. 

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

