SPRØDE KNÆKBRØD MED KERNER

Som jeg nævnte i går, var et af dagens projekter at bage “verdens bedste knækbrød“. Jeg ved ikke om de er verdens bedste, men gode det var de altså! Sprøde og fyldt med kerner. Jeg var dog løbet tør for sesam, og derudover tilsatte jeg noget frisk timian for at give lidt ekstra smag. Så derfor får I opskriften som jeg lavede den.

Til to plader knækbrød skal du bruge:

  • 1,5 dl. græskarkerner
  • 1 dl. havregryn
  • 1 dl. solsikkekerner
  • 1,5 dl. hørfrø
  • 3 1/2 dl. rugmel
  • 2 dl. koldt vand
  • 1 1/4 dl. olivenolie
  • 1 tsk. bagepulver
  • 1 spsk friskhakket timian
  • 2 tsk. havsalt – jeg brugte Maldon salt og det var vildt lækkert

Bland alle ingredienser i en skål og rør godt rundt. Del dejen i to, og rul hver klump tyndt ud mellem to stykker bagepapir. Fjern det øverste stykke bagepapir og sæt dem på hver sin bageplade. Rids dejen i passende stykker med et pizzahjul og bag hver plade midt i ovnen ved 200 grader i ca. 15 min. Hvis knækbrødene stadigvæk er bløde kan man give dem 4-5 min. ekstra.

Lad dem køle af på en rist og bræk dem derefter fra hinanden. Opbevares i en lufttæt beholder

Dette indlæg blev udgivet i Brød og boller. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

