MANGO-COULIS & GRÆSK YOGHURT

Når der laves brunch her på matriklen, så er denne mango-coulis en fast bestanddel. Så i morges, da jeg havde kreeret en lille fødselsdagsbrunch til Henrik, kom den selvfølgelig på bordet. Den søde mango-coulis passer perfekt til den syrlige yoghurt og det tager kun 5 min. at lave. Alternativt kan den sagtens laves aftenen i forvejen, hvilket jeg gjorde denne gang.

Så er du vild med mango, så skylder du dig selv at prøve denne opskrift. :) Opskriften stammer oprindeligt fra den trendy Café Europa.

Til 4 små glas skal du bruge:

  • 4 dl græsk yoghurt fordelt i fire glas
  • 1 moden mangofrugt – hvis den er for hård vil coulisen blive lidt grynet og svær at blende
  • 40 g flormelis (Jeg brugte 25 g da min mango var ret sød i smagen, men prøv dig evt. frem)
  • Saft af ½ citron
  • Evt. lidt tørret mango som pynt

Skræl mangoen, fjern stenen og blend den med flormelis og citronsaft. Fordel coulisen oven på yoghurten og pynt evt. med lidt tørret mango. That’s it!

Nu vil jeg smutte i køkkenet og bage en mazarintærte, som vi skal have til dessert i aften. Der skal en hel pakke smør i, så mon ikke at den bliver god? ;)

Dette indlæg blev udgivet i Morgenmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

