DEN BEDSTE HÅRKUR

Som jeg skrev i søndags er jeg begyndt at bruge en ny hårkur, som udøver mirakler for mit  hår. (Min lykke er gjort! ;P) Efter at have prøvet alverdens hårkure, som ofte kun virker indtil man vasker håret igen, så har jeg endelig fundet noget som ikke er fyldt med alle mulige komplicerede ingredienser og e-numre, og som rent faktisk går ind og giver håret langvarig fugt og pleje. Konceptet er ikke nyt, men det er effektivt. Ta daaa!

Hårkuren er kokosolie, og hvis du er skeptisk, så kan jeg afsløre at det var jeg mildest talt også i starten. Men efter at have oplevet, hvor blødt og skinnende ens hår bliver, og ikke mindst plejet, så er min skepsis blevet gjort til skamme. Desuden har man fundet ud af, at kokosolie er noget af det eneste der kan trænge ind i håret, og dermed pleje det.

Jeg har brugt det i et par uger, hvor jeg 1-2 gange om ugen tager 1 tsk kokosolie og varmer det op mellem hænderne og fordeler det i håret – i længderne/spidserne, men ikke i hovedbunden. Jeg plejer at gøre det inden jeg skal i seng, og sætter håret op i en høj knold og vasker olien ud næste morgen.

Jeg har købt et glas fra Irma med 200 ml til 39 kr., og det kommer til at holde i lang tid eftersom det er så beskeden en mængde, der skal bruges hver gang – så det er tillige en billig hårkur. Det anbefales det at man bruger en økologisk og koldpresset jomfru-kokosolie, og har du et anstrengt forhold til kokosduft, så vælg en olie uden smag.

Jeg kan kun sige prøv det! Og hvis du som jeg døjer med elektrisk hår om vinteren, så er det særligt effektivt. Det skyldes at vinterluften er meget tør, hvilket også gør håret tørt, og tørt hår har tendens til at blive elektrisk. Meget teknisk. ;)

Dette indlæg blev udgivet i Skønhed. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

