RICE KRISPIES TREATS

Siden jeg var i Magasin og så disse fine rice krispies treats, så har jeg stort set ikke tænkt på andet. Derfor blev de lavet i går, og de blev som forventet: søde, seje og sprøde = mums! De tager kun 10 min. at lave, så det er en nem lille snack.

Til 10 små treats skal du bruge:

  • 100 g skumfiduser
  • 5 dl rice krispies
  • 1 spsk. smør

Smelt smør i en gryde ved svag varme. Tag evt. en smule af smørret til at smøre en dejskraber ind med – skal bruges senere. Tilsæt derefter skumfiduser og rør rundt i gryden mens de smelter. Så snart de er smeltet tages gryden af varmen og der tilsættes rice krispies. Vend det godt rundt til du nærmest har en stor klistret klump rice krispies. Hæld det over i et lille firkantet fad dækket med bagepapir. Brug en dejskraber der er dækket med lidt smeltet smør til at flade massen ud med.

Når de er kølet af kan man skære den i mindre stykker af 5 x 5 cm.

De kan holde sig i 2-3 dage i en lufttæt beholder.

Note: De hårde, firkantede skumfiduser fra bland-selv hylden er svære at få til at smelte, hvilket også er årsagen til at mine treats har små hvide tråde. Så jeg vil klart anbefale at man bruger de almindelige bløde skumfiduser, såsom Rocky mountain eller Haribo’s chamallows. 

Dette indlæg blev udgivet i Snacks. Bogmærk permalinket.

2 svar til RICE KRISPIES TREATS

  1. Åhr jeg elsker rice krispies treat!

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

