ORANGE KAKAOMÆLK

Nej, kakaomælken er selvfølgelig ikke orange :) Hvis man er til chokolade med en snert af appelsin, så vil denne drik helt sikkert falde i god jord. Jeg havde længe tænkt på at prøve at kombinere grand marnier og kakaomælk, og det bliver bestemt ikke sidste gang. Grundet mangel på dagslys i denne tid måtte jeg lave kakaomælken ved middagstid, og det føltes ret forkert at indtage grand marnier så tidligt på dagen og i eget selskab, haha. Men det var dog i beskedne mængder. Næste gang vil jeg toppe kakaomælken med lidt flødeskum, men det var ikke på lager i denne omgang.

“Opskriften” til 1 kop er:

Varm en kop kakaomælk i mikrobølgeovn eller på gammeldags maner. Tilsæt derefter grand marnier eller anden appelsinlikør. Jeg brugte 1 spsk og det gav en svag appelsinsmag uden at være sprittet på nogen måde. Men prøv dig frem. Tag evt. en klat flødeskum på toppen og nyd den varme drik.

Forresten, er det bare mig eller er kvinden i den seneste Vanish reklame (den med hunden) hende der vandt den store Bagedyst på DR1? :)

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

2 svar til ORANGE KAKAOMÆLK

  1. Camilla siger:

    Det lyder bestemt ikke som så dum en idé, men mon ikke jeg hellere på gemme det til en kop aften-kakao og ikke her til formiddag ;)

    • Haha, ja jeg vil bestemt anbefale at man indtager det om aftenen i stedet for om formiddagen. Men jeg ved ikke hvorfor at det ikke er mere udbredt, for det smager så godt! :)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

