TE-TID

Efter nogle dejlige måneder med varme og sommer, er det nu for alvor blevet efterår. Det betyder også at min te-lyst er steget med ca. 100 %. P.t(e). er mine favoritter disse to:

Cool mint med urter er en gammel favorit, og jeg tror at det er tredje gang jeg køber denne version fra Magasin. Smagen minder meget om Frisørens te (En rigtig Århus klassiker), men denne er måske en smule mere mynte-frisk i smagen, men har stadigvæk en sød eftersmag pga. lakridsroden. Den indeholder æblestykker, citrongræs, marrokansk mynte og som sagt lakridsrod. Den koster 49 kr. for 200 gram, så den holder i lang tid.

Yogi teen er også en lakrids/mynte-te, men den er langt mere krydret, da den også indeholder kanel, kardemomme, ingefær, nelliker og sort peber. Krydderierne giver den også en varm eftersmag, som om der var en smule chili i den. En rigtig lækker te, som også varmt kan anbefales. En fin detalje er desuden at der er et lille ordsprog på hvert tebrev, såsom: One who wants to always stay happy has to change often. Teen kan bl.a. købes i Kvickly, og jeg mener også at have set den i Føtex. Prisen er vist omkring 27 kr. for en pakke med 15 teposer.

Nå, nu vil jeg ud og lave mig en kop god te, for jeg har lige været inde i byen for at købe en fødselsdagsgave til Henrik, så jeg trænger til at få varmen tilbage i kroppen.

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

