COUSCOUS MED CITRON OG RUCOLA

Som planlagt lavede jeg laks med couscous i fredags, og det blev rigtig lækkert og mættende. Jeg vidste faktisk ikke at man kunne få fuldkornscouscous, men da jeg stod i Føtex, så var de der, og de var faktisk billigere end de almindelige, så det var ren win win. Opskriften stammer fra mit seneste bogkøb; Nigellas køkken, som er fyldt med enkle og spændende retter. Laksen blev honning/sojamarineret, men næste gang vil jeg bare nøjes med at bage den med lidt salt, peber og citronsaft, og så lave en krydderurtedressing dertil.

Jeg halverede opskriften, da den originale var til 4-6 personer. Men vi havde ca. halvdelen i overskud, så vil faktisk mene at denne opskrift passer til 3-4 personer.

  • 400 ml hønsebouillon
  • 2 spsk hvidløgsolie
  • 250 g couscous
  • Saft og skal af ½ citron
  • 2 forårsløg i skrå skiver
  • ½ bakke rucola, hak det evt. groft
  • 1 håndfuld cherrytomater i halve
  • Salt og peber

Start med at lave bouillonen. Opvarm derefter hvidløgsolien i en gryde, og hæld couscousen deri. Lad det stege et par minutter. Tilsæt den varme bouillon, og rør rundt over svag varme til al bouillonen er opsuget. Det tager ca. 3-4 min.

Sluk for varmen, sæt låg på gryden og lad den stå på blusset i 10 min.

Brug en gaffel til at røre rundt i couscousen, og hæld det over i en skål. Sørg for at der ikke er klumper. Tilsæt citronskal og saft, forårsløg, rucola og salt og peber, og vend det forsigtigt rundt. Smag til og server.

I går fortalte jeg, at jeg ville lave nogle cookies og de blev SÅ gode, så I kan godt glæde jer til at få opskriften. Regner med at den kommer på bloggen en af de kommende dage, men hvis I ikke allerede har været inde på Instagram, så kan I se et billede af dem derinde. Navnet er Loquaciouslily. :)

Og btw, så har jeg allerede bestilt en halskæde inde på ebay, og den kom til at koste mig ca. 12 kr. inkl. porto! Så nu bliver det spændende at se om den er i ok stand. :)

I må have en god søndag!

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

