HJEMMELAVET YMERDRYS

Noget af det nemmeste i denne forvirrende verden er, at lave sin egen ymerdrys. Derudover er det en god måde at få brugt det gamle rugbrød på, når man lige har købt et nyt man hellere vil spise. Denne opskrift giver ca. 1 glas på 750 ml, og drysset kan varieres i det uendelige. Denne gang tilsatte jeg en anelse rålakridspulver, da jeg synes det passer rigtig godt med rugbrødet. Normalt ville jeg tilsætte nogle hasselnødder, men dem var jeg løbet tør for, så i stedet tilsatte jeg lidt frø og kerner.

  • 8 skiver rugbrød, gerne lidt tørt. Er du til knas, så vælg et med kerner.
  • 4 spsk brun farin
  • 1 lille håndfuld rosiner
  • 1 lille håndfuld tørrede tranebær
  • 2 spsk solsikkekerner
  • 2 spsk hørfrø
  • ½ tsk rålakridspulver

Blend rugbrødet så fint, som du ønsker at din drys skal være. Vend det med den brune farin, og fordel det på en bageplade med bagepapir.

Bag det i en forvarmet ovn ved 190 grader i 10-15 min. Hold øje med det undervejs, og rør evt. rundt i det en gang under bagningen.

Lad det køle af på en bageplade, og tilsæt de resterende ingredienser. Hæld det på en lufttæt beholder, og nyd det på din yoghurt.

Dette indlæg blev udgivet i Morgenmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

