MADPLAN UGE 41

Eller det vil sige madplan for de kommende fem dage. Jeg synes nemlig tit at det er svært at købe til dag 6 og 7, hvis alle grøntsager/mejeriprodukter stadigvæk skal være friske. Derudover kommer der ofte noget i vejen, så madplanen alligevel bliver rykket. Nå, nu til sagen. Jeg handlede for 393 kr., men jeg fik også købt hhv. et kilo hakket oksekød 2-7 %, 900 g lakseside og 1200 g kyllingebrystfilet, hvilket betyder at der er masser til fryseren. Derudover blev der købt ekstra konserves, korn og lidt mejeriprodukter, så jeg synes faktisk ikke at det er så dyrt. De kommende dages madplan er præget af rester, hvilket betyder mindre arbejde i køkkenet, ihvertfald hvad angår aftensmad. Her er den:

Fredag: Honning/sojamarineret laks med fuldkornscouscous og rucola/citron

Lørdag: Chili con carne ala Nigella + salat

Søndag: Chili con carne igen, men denne gang som tortillas

Mandag: Ristaffel med kylling og kokosmælk

Tirsdag: Ristaffel igen

Jeg ville forsøge at handle så mange varer som muligt i Lidl (undtagen kød), og derefter smutte i Kvickly og Føtex og handle det sidste. Det tror jeg næppe at jeg gør igen! Jeg kunne ikke få hverken kokosmælk, cashewnødder, mango chutney, røde kidney bønner (udsolgt) eller couscous, så næste gang bliver det min kære nabo; Rema 1000, hvor jeg ved at de har alle de ting.

——-

Nok om madplaner. Nu vil jeg smutte ind og deltage i den lækre konkurrence, som Camilla har kørende lige her. :)

Dette indlæg blev udgivet i Madplan. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

