MIT HOOD

Da jeg var ude og nyde det smukke vejr i søndags, tog jeg nogle billeder nede ved Amager Strandpark. Jeg bor ca. 15 min. gang derfra, men er alt for dårlig til at komme derned. Det er faktisk en skam, for nogle gange trænger man til at blive blæst godt igennem af frisk luft, og komme lidt væk fra storbyos og travlhed.

Svanemor der nyder udsigten med sine 6 store ællinger. Udsigt ind mod byen, hvor der bygges skyskrabere.

Lidt mere udsigt, hvor man måske kan fornemme Øresundsbroen skråt over stenen. Endnu billede af Helgoland og svanemor.

Mit indtryk er at der ikke er så mange udenfor København, der har noget indtryk af, hvad Amager Strandpark er, og det havde jeg heller ikke selv før jeg flyttede herover. Men det er en kunstigt anlagt strand, der ligger ud til Øresund. Om sommeren vrimler københavnerne dertil for at sole sig, og få sig en frisk dukkert. Det er muligt at leje bl.a. kajakker og segways, hvilket jeg helt sikkert skal prøve på et tidspunkt. Når man står på stranden kan man bl.a. se Øresundsbroen, Barsebäck og Kastrup Lufthavn, og sidstnævnte er også skyld i at man ofte kan se et fly på himlen. Den blå bygning ude på vandet hedder “Helgoland” og er en badeanstalt, som også benyttes flittigt af vinterbadere, brrr…

Alt i alt sætter jeg virkelig pris på, at der findes så dejligt et sted så tæt på mit hjem. Natur og storby? Ja tak! :)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

