DAVID RIO CHAI – EN LILLE ANMELDELSE

Der er ingen tvivl om, at David Rio laver nogle rigtig lækre chai-blandinger. De er cremede, søde, krydrede og det er ikke uden grund at flere caféer bruger dem. Da jeg læste i Århus (ja, med Å og ikke Aa!) havde jeg en vane med at hapse en chai latte fra den trehjulede kaffebil inden jeg skulle have undervisning, og de brugte også David Rio. Der er rigtig mange varianter, men som jeg tidligere har skrevet, havde jeg bestilt tre varianter hjem, som jeg ville smage inden jeg bestilte en stor dåse. Jeg tænkte derfor at jeg ville skrive lidt om hver variant, som inspiration til andre der overvejer at købe sig en dåse med vinterhygge. :)

Den orange: Denne blanding er den originale chai fra David Rio, og den som jeg oftest er stødt på. Den er cremet og har en dejlig krydret og klassisk chai smag, og det er min personlige favorit. Den er dog lidt til den søde side, men det er alle varianterne jeg har smagt, så det skal man være til.

Den lilla: Denne er uden sukker, og altså sødet med sødemiddel i stedet. Smagen minder rigtig meget om den orange, men den er lidt mindre cremet. Det kan dog formentlig løses ved at vælge en let- eller sødmælk. Det eneste problem med denne chai er, at den er sværere at røre ud i mælken end de andre varianter. Det betyder at der ligger enkelte små klumper i toppen som ikke bliver opløst. Men det gør ikke det store, og jeg tror faktisk at jeg ville vælge denne variant, hvis jeg skulle købe en stor dåse, da den er lidt sundere, men uden at det går ud over smagen.

Den blå: Denne er med vanilje, og det kan man godt smage. Den er mere sød og mild i smagen end de to andre, og jeg synes faktisk at den smager mere af flødekarameller end af chai. Det blev dog en tand for sødt til mig, så jeg tror ikke at jeg ville købe den igen.

Håber at I kunne bruge anmeldelsen til noget. Nu vil jeg snart smutte ud i køkkenet og bage et brød til aftenens suppe. Kan I hygge jer! :)

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

