LAKRIDSMANDLER MED HVID CHOKOLADE

Det første jeg gjorde efter at have modtaget lakridspulveret med posten var, at smelte noget hvid chokolade og tømme skufferne for mandler. Jeg elsker nemlig chokoladeovertrukne mandler, og især i kombination med lakrids! Konsekvensen af min iver var da også, at jeg bestemt ikke havde tålmodighed til at dyppe mandlerne enkeltvist. Men det gjorde dem bestemt ikke mindre lækre. :) Man kan også bage mandlerne ved 150 grader i ca. 20 min. inden de vendes i chokoladen, hvis man vil have dem mere knasende.

Opskriften er nem, og I får den her:

Smelt 50 g hvid chokolade over vandbad, og hæld en god håndfuld mandler ned i chokoladen. Vend dem godt rundt, så alle bliver dækket med chokolade. Hæld mandlerne over på et stykke bagepapir, og sørg for at få al chokoladen med. Drys med lidt lakridspulver. Jeg brugte ca. 1 tsk, men de kunne godt have fået endnu mere.

Lad chokolademandlerne køle af, og bræk dem fra hinanden.

Nu vil jeg i gang med mit næste lakridsprojekt, som snart skal i ovnen. Men mere om det senere. Ha’ en god fredag! :)

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

2 svar til LAKRIDSMANDLER MED HVID CHOKOLADE

  1. Camilla siger:

    Hihi – jeg synes de ser skønne ud, også selvom det er en stor mandel :)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

