TORVEHALLERNE

En af fordelene ved at bo i København er, at man er tæt på Torvehallerne og alle dets fristelser. Men det er faktisk også en af ulemperne, for man kan næsten ikke gå derind uden at købe sig fattig i lækkerier. Og det var lige præcis, hvad jeg gjorde i lørdags, men mere om disse indkøb senere i indlægget. Jeg fik taget lidt billeder i mens jeg gik rundt derinde, og jeg ville gerne have taget endnu flere, men det vrimlede med mennesker over det hele, så der kom hele tiden en hånd eller en ryg ind i billedet, ak ja. Et lille tip: Lad være med at tage i Torvehallerne på en lørdag!

Jeg har fået en vane med at spise en af Gorms pizzaer når jeg er i Torvehallerne, for de er altså helt sublime. Derudover skal jeg også altid forbi den lækre køkkenudstilling Ilve, samt over og lure lidt på de mange mange krydderurter. Arla havde lavet en stand ved navn Unika, som solgte flere specielle mejeriprodukter, såsom håndrørt ymer. Dog siger min indre jyde, at kr. 35 for en flaske koldskål måske er liige i overkanten. ;)

Nå, men her er det jeg kom hjem med:

Vin, timian, en (økologisk!) laurbærplante, danske æbler der dufter som nyplukkede fra haven, vildmosekartofler, bøftomater, figner (som det vrimlede med over det hele), friske løg, store nektariner, gulerødder i forskellige farver og størrelser, svinekæber og bacon. Har allerede lavet nogle lækkerier ud af ovenstående, så I kan se frem til et par opskrifter i de kommende dage.

Nu vil jeg gå i gang med den helt store rengøring af hytten, og bagefter vil jeg researche lidt til min næste eksamensopgave. Det kommer til at indebære en masse kiggen på youtube-videoer af diverse reklamefilm. Ikke den værste form for lektier. Ha’ en rigtig dejlig mandag!

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

2 svar til TORVEHALLERNE

  1. Det var ellers noget af en høst!! Meget lækkert :)
    Jeg har aldrig været i Torvehallerne, men det skal da helt sikker opleves en dag..

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

