EFTERÅRSPASTA MED SVAMPE

Som jeg skrev i går, er det ved at være svampetid og det skal udnyttes! :) I forgårs var jeg lidt ramt af tømmermænd, og kunne slet ikke overkomme at handle ind til aftensmaden. Heldigvis havde jeg nogle svampe i køleskabet, en pakke frisk pasta, samt en rest fløde, og det kan man komme langt med. Man kan naturligvis bruge de svampe man har lyst til, men jeg skal helt sikkert udnyttet sæsonen og prøve nogle nye slags i de kommende uger.

Opskriften passer til 2 personer

  • Ca. 400 g blandede svampe i skiver – jeg brugte markchampignon og kantareller
  • Smør
  • 2 skalotteløg, finthakket
  • 1½ dl fløde, eller til man skammer sig ;)
  • Frisk timian
  • Citronsaft
  • Salt og peber
  • Evt. persille
  • Frisk pasta, kogt

Svits løgene i en klat smør, og når de begynder at blive klare tilsættes svampene. Rist dem lidt og tilsæt herefter fløde og timian. Lad det koge lidt ind, og smag til med citronsaft, salt og peber. Hæld svampesaucen ud over den kogte pasta, og drys evt. med lidt persille. Velbekomme. :)

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

