HUSK SVAMPENE

En lille reminder skal lyde, hvis det er gået din næse forbi, at svampesæsonen er skudt ind. Lige nu vrimler det med lækre og smukke svampe, og selv i min baggård er der kommet svampe i græsplænen. Så det er bare med at få gummistøvlerne på, hentet den flettede kurv ned fra loftet og få slebet urtekniven. Jeg har ihvertfald planer om at få Henrik (læs: slæbt og manipuleret) med på en svampejagt i en af de kommende weekender, for det er bare så hyggeligt at gå skoven, når solen skinner på de smukke efterårsblade. Men er man ikke til skov og natur, så er det også nu at man kan købe billige svampe i de fleste supermarkeder. Jeg købte f.eks. en stor bakke kantareller for 12 kr. i Kvickly, så det er med at udnytte sæsonen. :) I morgen lægger jeg en opskrift ud på en lækker efterårspasta med svampe.

Og skulle du være fristet til at tage ud i skoven på egen hånd, så er der her en fin guide til spisesvampe, hvor der er minimal risiko for at forveksle dem med giftige svampe.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

