ANANASBLOMSTER

Da jeg i sin tid så Kristine lave ananasblomster, besluttede jeg mig for at dem skulle jeg også lave en dag. Den dag blev i går, hvor jeg alligevel havde en halv ananas i køleskabet. Planen er at de skal pryde en lækker gulerodskage i bedste Martha Stewart stil.

Fremgangsmetoden på blomsterne er denne:

Fjern skrællen på ananassen, samt de små brune pletter. Skær ananassen ud i meget tynde skiver, og fordel dem på en bageplade med bagepapir.

Bag dem i en forvarmet ovn ved 125 grader i 30 min. Når tiden er gået vendes skiverne, og bages endnu engang i 30 min. Hold øje med dem undervejs, så de ikke bliver brændte.

Læg skiverne ned i en muffinform, og lad dem tørre i et døgns tid. Herefter er de klar til brug. De kan også gemmes i nogle dage i en lufttæt beholder, men så ville jeg lægge dem i nogle papirforme, så de holder på formen.

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

4 svar til ANANASBLOMSTER

  1. Woah! De er flotte. Dem havde jeg glemt alt om igen! Jeg havde egentlig også planer om at skulle prøve dem en dag.. men det kan vel stadigvæk nåes. Thanks for reminding me! Og jeg glæder mig til at se billeder af dem som pynt på en kage!

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

