BIRCHER MÜSLI MED ÆBLER OG BLÅBÆR

Jeg har flere steder set og hørt om den schweiziske bircher müsli, og nu var det altså på tide at få afprøvet den. Til de der ikke kender bircher müsli, kan jeg fortælle at det er en form for kold havregrød med frugt og yoghurt, og der findes et utal af variationer. Denne blev med æblejuice, æble og blåbær, som gjorde den lidt frisk. Men jeg er lidt ambivalent, for på den ene side smagte det fint, men jeg vil faktisk hellere have en skål havregrød når det kommer til stykket. Men plusserne er at det mætter rigtig meget og man kan indtage en del af dagens 6 stykker frugt (og grønt) i dagens første måltid.

Opskriften passer til 2 tallerkener, og I får den lige her:

  • 1,5 dl gryn, havre eller rug
  • 1,5 dl æblejuice
  • 1 dl yoghurt naturel (jeg brugte en græsk yoghurt 0%)
  • 1 æble, revet
  • Blåbær eller anden frugt/bær

Bland gryn, juice og yoghurt i en skål. Dæk den til og sæt den i køleskabet natten over.

Næste morgen vender du et revet æble heri, og drysser med blåbær. Velbekomme. :)

—————

I dag kommer min søster og hendes australier på besøg. Vi skal på familiebesøg i nordsjælland, og om søndagen har vi planer om at holde en forsinket fødselsdag for mig. Jeg er sikker på at det bliver rigtig hyggeligt. :) Må I alle have en dejlig weekend.

Dette indlæg blev udgivet i Morgenmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

