SALAT MED FERSKNER OG MOZZARELLA

Forleden lavede jeg denne lækre salat, og tænkte at den lige skulle deles på bloggen. Ferskner giver en lækker sødme, som går rigtig godt i salater, og hvem kan ikke lide en god bøffelmozzarella? Jeg dryppede lidt citronolie ud over, hvilket gjorde salaten lidt mere frisk i smagen, men ganske alm. olivenolie evt. med lidt citronsaft, vil også fungere.

Til en skål skal der bruges:

  • 1 bakke blandet salat, skyllet og slynget
  • 1 håndfuld små tomater
  • 1 bøffelmozzarella, ca. 125 g
  • 1 fersken
  • Evt. lidt citronolie eller alm. olivenolie med lidt citronsaft

Skær tomaterne i halve, og ferskenen i skiver. Bland salat, tomater og fersken i en skål, og riv mozzarella ud over. Vend lidt citronolie i salaten og servér.

Nu vil jeg sætte mig ind i sofaen med lune bananpandekager med jordbærsirup og skyr, og en kop grøn te. :)

 

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

